RSS

Baby, baby, baby, oh!

02 jun

Jeg kan ikke la være å skrive litt om Justin Bieber’s besøk i Oslo onsdag-torsdag denne uka. Fjortiser som løper i hytt og vær for å få et glimt av han, og fans som river ned sikkerhetsgjerder for å komme nærmere han. Dette er bare et par ting som gjør dette til en mer skremmende sak enn man skulle tro. Og er han vår tids Beatles? 

Jeg må først få presisert det at jeg ikke har den største interessen av Justin. Han er for meg en helt vanlig artist med noen fine sanger, og ikke en jeg setter høyere enn alle andre. Men saken har gjort meg engasjert på hva som kan gjøre oss mennesker til fjortiser og som MÅ oppleve slike stunder for å få et minne for livet. Er det verdt det?

Første gangen jeg hørte at han skulle komme til Norge på en promoteringsbesøk, var da jeg hørte en dag på radioen at søknaden hans om å holde en hemmelig konsert på operataket ble avslått. Jeg syns det var litt underlig der og da, men jeg fikk et bedre innblikk i saken etter å ha lest en artikkel rundt saken på kjendisbloggen.no. Det var altså vår kjære konge og dronning som hadde gjort at søknaden ble avslått.

Les hele saken: Kong Harald og Dronning Sonja stopper Justin Bieber.

Men plateselskapet Universal fant en løsning på problemt. For konsert skulle det bli! Jeg aner ikke hvordan de fikk konserten opp på Operataket, men det er det vel ingen av oss folket som vet noe om heller. Og da kunne spetakkelet starte.

For det var nå det begynte. Folk strømmet til, fjortiser, gutter og andre folk. Og det var ikke småtterier heller. Både nyheter på tv og VG kom med bilder av store folkemengder som sto og venta på Justin i timesvis, uten verken å få i seg noe næring, og at de følte seg inneklemt i mengden. Stakkars folk!

Men det var jo ikke kapasitet nok til at alle de som ville dra på gratiskonserten kunne være med. Så da fant de andre metoder for å få et øye på ham. De dro til hotellet han sov på, eller på en restaurant han oppholdt seg på. Eller rett og slett fløy uti trafikken for å få et glimt av ham gjennom bilvinduet.

Se videoen: Hylende fans løp etter Bieber-bilene.

Justin skulle også ha en pressekonferanse rett før konserten, men som han valgte å avlyse grunn av sikkerhetsmessige årsaker. Men hva med de 60 stykk folket som hadde vunnet en konkurranse om å få møte han på denne konferansen? Ikke rart at folk ble lei seg grunn av dette. Det hadde jeg blitt i alle fall. Og når man snakker sikkerhet, så var det ikke mye sikkerhet under hans visitt. Flere titalls personer ble skadet, men ingen drept heldigvis.

Kort oppsummert, så gjør vi ALT for å få et glimt av den store stjerna vi har et så godt øye til. Jeg har hatt mine stunder med Sivert Høyem og kinopremiérene på Fredrikstad Kino, med Harald Zwart i førersetet. For da kommer det MASSE kjendiser. Glemmer f.eks. aldri da Bruce Lee og Will Smith m/familie kom på premiéra til Karate Kid. Da måtte sikkerhetsvaktene holde igjen sikkerhetsgjerdene slik at de ikke veltet over ende, med tanke på folkemassen som var der. Men dette var jo bare barnemat i forhold til Justin Bieber’s besøk i Oslo…

 
Legg igjen en kommentar

Skrevet av den juni 2, 2012 i Nyheter, Personlig

 

Stikkord: ,

Legg igjen en kommentar